Wij repareren ook de Citroën 2cv

Wij zijn gespecialiseerd in het bouwen en repareren van uw Le Patron. Daarnaast repareren wij ook alle andere soorten kitcars, dus ook uw Citroën 2cv repareren wij voor u.

Een 2cv is een zogenaamd A-type. Er zijn meerdere auto’s met dit A-type, die wij ook repareren. Hieronder staan een aantal van de A-types die wij repareren. De geschiedenis van deze A-types staat kort beschreven, dus wellicht vindt u het interessant om eens te lezen!

Presentatie Citroën 2cv op de Autosalon in Parijs

7 oktober 1948 – De Citroën 2cv wordt gepresenteerd ­ aan het publiek. Ook de Franse president Vincent Auriol ­krijgt de 2cv te zien op de Autosalon in Parijs. Bezoekers zijn positief verrast door het bijzondere uiterlijk van deze auto. Tot 27 juli 1990 worden er meer dan vijf miljoen 2cv’s geproduceerd, en deze worden in allerlei varianten gemaakt.

Presentatie 2cv Van op de Autosalon in Parijs

Oktober 1950 – De Citroën 2cv is een groot succes geworden. Er is zelfs een wachtlijst gekomen van maar liefst zes jaar! ­Tijdens de autosalon in Parijs introduceert Citroën de 2CV­ bestelvariant: de zogenaamde Citroën Van, ook wel besteleend genoemd. Deze Citroën bestelauto heeft een topsnelheid van zo’n 60 km/h en hij is in staat om 100 kilometer te rijden op slechts 5 liter benzine.  Verder heeft hij een 375 cm3 motor en een laadvermogen van wel 250 kg.

Productie 2cv Van

Maart 1951 – Vanaf nu wordt de 2CV Van in productie genomen door Citroën. De Citroën Van wordt geproduceert tot maart 1978. Er zijn in totaal 1,2 miljoen exemplaren van verkocht.

Marktintroductie Citroën Ami 6

24 April 1961 – Ook de Ami 6 wordt uitgebracht in heel Europa. Naast de opvallende lijnen van de Ami 6, heeft hij ook een kenmerkende achteroverhellende voorruit.

Citroën Dyane

Juli 1967 – De eerste Dyane wordt geproduceerd. Hij zit tussen de 2CV en de Ami 6 in: hij heeft de technologie van de 2CV, maar het ontwerp is volledig nieuw. De Dyane is eigenlijk een sedan (populaire carrosserievorm) met alle voordelen van een stationwagen, zoals een achterklep en een neerklapbare achterbank.

Citroën Méhari

Mei 1968 –  Een jaar later dan de Dyane, wordt ook de eerste Méhari geproduceerd, een originele en wendbare terreinwagen. Deze terreinwagen kan tegen een stootje, en roest niet vanwege de plastic body.

Citroën Acadiane

Maart 1978 – De 2CV bestelwagens kregen een opvolger: de Acadiane. Het is een compacte bedrijfsauto die gebaseerd is op de Dyane. De Acadiane heeft een 602 cm3 motor met 31 pk, en zijn topsnelheid is 100 km/h.